Ramazan Sonrası Nasıl Beslenmeliyiz

Ramazan ayında tutulan orucun ardından sağlığını koruyup herhangi bir rahatsızlık çekmek istemeyenlerin ramazan sonrasında beslenmelerine çok dikkat etmesi gerekiyor. Bu nedenle beslenme alışkanlıkları tekrar gözden geçirilmelidir.

Özellikle sebze ve meyve ağırlıklı beslenerek öğünleri geçiştirirsek vücut daha hafif bir etkilenmeyle geçiş dönemini atlatabilir. Böylece ilk 3-4 günden sonra normal beslenmemize döndüğümüzde sağlığımız bozulmamış olur. Ayrıca bu dönemde az ve sık beslenmek çok önemlidir.

Özellikle ara öğünlerde süt ve süt ürünleriyle birlikte (ayran,kefir,süt..) elma ve benzeri meyvelerin tüketilmesi, üç öğün yemek yerken; ara öğünlerde de meyve ve sebzelerle beslenmek kan şekerimizin düşmesini engelleyerek acıkmamızın önüne geçip,hem aşırı kilo almamızı engelleyecek, hem kabızlığı önleyecek hem de daha sağlıklı olmamızı sağlayacaktır. Böylece dengeli ve düzenli beslenmiş olacağız.        

Ramazan sonrasında yağlı besinler veya kebap türlerini aşırı tükettiğimizde mide birden bire bunlarla yoğun şekilde karşılaşacağından hem kilo problemi ortaya çıkacak hem de özellikle sindirim sistemi bozukluklarıyla karşı karşıya kalınacaktır. Bunun için et tüketimini daha aza indirgemeli, taze sebze-meyve veya salataya daha fazla yer verip, beslenmemize dikkat ederek özellikle de aşırı tatlıdan kaçınmalıyız.

SIVI TÜKETİMİ VE ÇAY KONUSUNDA BİLİNMESİ GEREKENLER        

Günde en az 2-2,5 litre suyun tüketilmesinin metabolizmaya sağlayacağı faydayı herkes bilmelidir.

''Çayı yemeklerin hemen ardından tüketmek vücutta demir emilimini engeller.''

 Bu nedenle yemeklerin hemen ardından aşırı çay tüketimi yerine en az 45 dakika sonra çay içilmeli,şekersiz ve açık tercih edilmelidir.

Unutulmamalıdır ki çay,kahve tüketimi asla su tüketimi yerine geçmez.

Bu yüzden özellikle yaz aylarında vücudumuzdan daha fazla sıvı kaybettiğimiz için;gün içerisinde mutlaka en az 2-2,5 lt su içilmelidir.

İlgili Makaleler

Formu Doldurun Sizi Hemen Arayalım