Pandemi Döneminde Beslenme

Herkesin kalori ihtiyacı yaş, cinsiyet, kilo vb. faktörlere bağlı olarak değişir. Öncelikle yeterli ve dengeli beslenmeliyiz. Gereğinden fazla tüketmek de; gereğinden aşırı az tüketmek de zararlıdır. Bir diğer önemli konu ise besin seçimi. Bu süreçte; özellikle makarna ve ekmek gibi basit karbonhidratlara fazla yüklenmek doğru değildir.

BAĞIŞIKLIĞI NELER GÜÇLENDİRİR?

1)    Probiotikler: Kısaca; barsaklarımızdaki yararlı bakterilerdir; antibiotik kullanımı vb. durumlara bağlı olarak sayıları azalabilir. Bu durum da sağlığımızı olumsuz yönde etkiler. Sayılarını artırmak için takviye kullanılabilir ve besinlerden de kefir, yoğurt, turşu vb. tercih edilebilir. Bu besinlerin ev yapımı olması da önemlidir.

2)    Lifler: Besinlerin insan vücudunun sindiremediği ve kan dolaşımına katılamayan kısımlarına verilen addır. Lifler, kompleks karbonhidratlardır ve bağırsak sağlığının korunmasında büyük önem taşımaktadır. Bu özellikleri ile de mideyi geç terk ettikleri için tok tutarlar. Lifin az alınması durumunda özellikle kabızlık problemleri sıkça görülebilmektedir. Bununla birlikte lifler bizleri birçok hastalıktan korumaktadır. Kaynakları; sert kabuklu meyveler, yulaf, kuru baklagiller ve bazı sebzelerdir.

3)    Çinko: Çinko eksikliği bir insanı hastalıklara daha duyarlı hale getirebilir. Çinkonun faydalarından yararlanmak için sadece küçük bir miktar bir çinko alımı gereklidir. Günlük alınması gereken çinko miktarı (RDA) kadınlar için 8 miligram, erkekler içim ise 11 miligramdır. Başlıca kaynakları; fasulye, kırmızı et, kuruyemiş, balık ve diğer deniz ürünleri, tam tahıllı gevrekler ve süt ürünleridir.

4)    C vitamini: Enfeksiyonlardan korunmada önemli bir rol oynayan bu vitamin; günlük alınmalıdır çünkü fazlası vücutta depolanamaz. Hemen hemen her koyu yeşil yapraklı sebze ve turunçgillerde bol miktarda bulunur.

5)    Selenyum: Bu dönemde hem korku hem evde kalmak zorunda olmak; stresimizi artırıyor. Oksidatif strese iyi gelen selenyum aynı zamanda depresyon tedavilerinde de öneriliyor. Brokoli, sarımsak, ceviz, balıklarda bulunmaktadır.

Her dönem olduğu gibi bu dönem de su tüketimine dikkat etmeliyiz.

Günde en az 2-3 litre su tüketilmelidir.

Hızlı kilo verdiren listelere girmeden; sağlığımız ve bağışıklığımızı ön planda tutarak

bu dönemde de kilo vermek mevcut.

İlgili Makaleler

Formu Doldurun Sizi Hemen Arayalım